Laat anderen reflecteren op jouw winkel en doe inspiratie op

 

Doelgroep 1: Retailers
Voor retailers is dit een tool om in gesprek te gaan met klanten en mensen om hen heen. Door anderen te laten reflecteren op de winkel en inspiratie op te doen bij de buren, zien retailers hun werk in een nieuw licht.

 

Doelgroep 2: Retail labs / gemeenten / studenten
Door labs, gemeenten en studenten kan deze tool gebruikt worden ter voorbereiding van participanten die meedoen aan bijvoorbeeld een co-creatie sessie of focus groep.

 

Doel:
Deze tool helpt retailers om na te denken over actiepunten om hun winkel verder te ontwikkelen. De retailer denkt eerst na over hoe de winkel ervoor staat. Daarna vraagt de retailer een vaste klant, en iemand die hij/zij goed kent, om hetzelfde te doen. Ten slotte wordt er een bezoek gebracht aan een ander bedrijf. De retailer legt de meningen en inspiratie naast elkaar en formuleert concrete actiepunten voor nu, straks en in de toekomst.

 

Uitvoering:
De opdrachten uit het werkboek kunnen zonder begeleiding uitgevoerd en ingevuld worden.

 

Resultaat:
Evaluatie van de winkel door de ogen van een ander.
Concrete actiepunten voor nu, straks en in de toekomst.

 

Methode:
Door met andere ogen naar je eigen winkel kijken, wordt duidelijk wat er kan en moet veranderen.