

Tool ‘Klandizie’
Tool ‘Klandizie’
Klandizie betekent het professioneel stimuleren van positieve klantbeleving. Dat gaat verder dan het toepassen van de regels uit een boekje. Klantvriendelijkheid is een vak en dat kun je leren. Bij Klandizie zorg je op een speelse manier voor bewustwording en vervolgens voor feitelijke gedragsverandering door middel kennis van producten, samen discussiëren over situaties die in een bedrijf kunnen voorkomen. Het is een alternatief voor opleiding, training en coaching. Je kunt het zelf als bedrijf op elk gewenst moment spelen.
Bewezen effectief
In-Store Futurelab heeft samen met foodretailers onderzocht welke competenties de medewerker nodig heeft voor de toekomst. In een aantal sessies is gedetermineerd wat de belangrijkste skills zijn (gastvrijheid, passie, empathie). Op basis van deze skills heeft Zuyd Hogeschool samen met Jeannine Sok een dit bordspel ontworpen. Klandizie is uitgebreid getest en het educatieve effect is onderzocht in de supermarktretail.
Aanvragen
Via info@riclimbrug.nl kun je nu voorinschrijven voor een exemplaar van dit spel*.
* Aangezien de definitieve versie van het spel nog in ontwikkeling is kunnen we op dit moment nog niks zeggen over de prijs.
Over Future-Proof Retail
Future-Proof Retail is een samenwerkingsinitiatief van meer dan 30 partners gericht op het voorbereiden van retailers op de snel veranderende markt. In living labs door heel Nederland werken retailers, studenten, medewerkers en onderzoekers samen. Ze experimenteren en onderzoeken welke vaardigheden essentieel zijn voor de hedendaagse en toekomstige retailomgeving en hoe deze effectief aangeleerd kunnen worden. Door samen te werken en te leren, streeft dit initiatief ernaar retailers te helpen zich aan te passen aan disruptieve veranderingen en zo een blijvend succes te garanderen.